Tutorial ~ Cum sa transformi niste carti cu coperti inestetice in carti antichizate, cu coperti scorojite

 Cu siguranta toti avem prin biblioteca una sau mai multe carti
cu coperti inestetice pe care le-am tot pitit, de-a lungul timpului,
 in spatele altor carti mai aratoase.

Astazi m-am gandit sa va arat cum puteti transforma aceste carti 
intr-un set antichizat, cu coperti scorojite, care se potriveste de minune
oricarui decor vintage. 


Am ales trei dintre cartile mele preferate, cu coperti cartonate (obligatoriu),
de aceeasi inaltime, dar de grosimi diferite si am pregatit cele necesare:


~ pensule
~ grund acrilic
~ vopsea acrilica neagra si alba 
(eu am mers pe varianta de alb, antichizat cu negru, 
dar puteti opta pentru alte doua culori contrastante)
~ ceara solida
~ hartie abraziva cu granulatie de 120 si de 400 (smirghel)
~ foarfeca
~ imaginea pe care doriti sa o transferati
~ hartie de decal pentru transferul imaginilor
(puteti alege si alta metoda de transfer)
~ lac acrilic mat (spray)

Optional:
~ dantela de hartie autoadeziva
~ panglica colorata (sau rapita naturala turquoise, in cazul meu) 

Am inceput prin a smirghelui suprafata exterioara a copertilor cu hartie abraziva 
cu granulatie de 120 si am insistat asupra locurilor care contineau cuvinte scrise in relief.
Mi-a placut ca cele trei carti aveau deja "creionate"
niste portrete si chenare in relief  si am hotarat 
sa nu insist foarte tare cu smirghel asupra lor, pentru a le putea evidentia ulterior.
Am sters copertile cu o carpa moale, pentru a elimina eventualele reziduuri.

Apoi am aplicat un strat de grund acrilic, fara apa,  am asteptat
sa se usuce bine  si am aplicat un al doilea strat.

Dupa ce al doilea strat s-a uscat complet, am aplicat
vopsea acrilica neagra pe toata suprafata, tot fara apa, 
pentru a preveni umflarea si deteriorarea copertilor.

Am asteptat cateva ore sa se usuce vopseaua neagra, si am aplicat, din loc in loc,
prin frecare, ceara solida, insistand asupra muchiilor, chenarelor si portretelor 
pe care vroiam sa le pun in evidenta in varianta finala.
Am aplicat imediat vopseaua alba, pe toata suprafata,
in doua straturi, cu foarte foarte putina apa
si cu pauza de uscare intre straturi.
Am lasat cartile la uscat de pe o zi pe alta si apoi am smirgheluit,
din loc in loc, cu hartie abraziva cu granulatie fina (de 400)
pana cand vopseaua negra a inceput sa se vada de sub stratul de vopsea alba
si copertile au inceput sa capete un aer invechit.
Am insistat asupra muchiilor, portretelor si chenarelor
de care va spuneam mai devreme, apoi am sters din nou copertile
cu o carpa moale, pentru a elimina eventualele reziduuri. 

Imaginea pe care am ales-o pentru lateralele copertilor
reprezinta un fragment dintr-o poezie veche, scrisa de mana si mi-a placut foarte mult.
Am gasit-o pe site-ul Graphics Fairy, unde gasiti multe alte imagini frumoase
pe care le puteti folosi gratis,  in proiectele voastre.
Pentru titluri si autori am ales doua fonturi diferite de pe dafont.com
si am facut mai multe teste intr-un document word, inainte de listare,
pentru a fi sigura ca sunt marimea potrivita pentru fiecare coperta.
Am printat totul pe hartia de decal, am masurat lateralele cartilor si am taiat cu
foarfeca fasii din hartie, in functie de dimensiunile necesare.
Am aplicat hartia de decal conform instructiunilor
si am netezit suprafata cu un servetel uscat.

Tutorialul minunat, facut de Carrie (Hooked on decorating),
care a fost inspiratia mea in realizarea acestui proiect il gasiti pe site-ul ei,
acolo gasiti si alte metode de transfer a imaginii.

Am infrumusetat apoi copertile, in anumite locuri, cu dantela
de hartie autoadeziva, pentru un efect "tres chic" 
si am aplicat un strat uniform de lac acrilic mat (prin pulverizare), pentru o buna protectie.

 
Pentru un aspect complet antichizat, am aplicat
pe partile laterale ale cartilor inchise, direct pe pagini,
foarte putina vopsea alba si apoi vopsea gri
(cu o pensula uscata, fara apa, pentru a nu se lipi paginile intre ele
si pentru a putea utiliza cartile si pentru citit, nu doar pentru decor).


Et voila, niste minunate carti antichizate, cu coperti scorojite :)
 

Le puteti lega cu o panglica colorata, dupa preferinte, 
sau cu rapita naturala turquoise, asa cum am facut eu, si le puteti folosi ca 
obiecte decorative pe o comoda prafuita de vreme.




Sau le puteti face oricand cadou cuiva drag, asa cum am facut eu deja :)












Chiar daca pare mult de lucru, va asigur ca nu e asa, procesul in sine nu este foarte dificil,
iar rezultatul final depaseste toate asteptarile. 
Sper sa incercati si voi! ♥

UPDATE:
Cartile decorative se pot realiza acum si la comanda,

trimite-ne un mail la adresa dreamsfactory1@yahoo.com
si vom stabili impreuna toate detaliile.








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...